Abort, döda en människa?


Såg denna bild på Twitter idag, där avsändaren uppmanar ALLA att skicka den vidare så fler kunde se att det är "fel" med abort för att man dödar en persons liv. MEN, det är INGEN PERSON när fostret är 12 veckor gammalt.
Absolut, det ser ut som en människa, men vet ni att denna "människa" endast väger mellan 5-10 gram? Att den endast  är mellan 40-50mm från huvudet till rumpan. Ni kanske heller inte vet att det är ett FOSTER och ingen människa. Fostret kan INTE överleva utanför mammans mage innan det blivit 23 veckor gammalt, och även då är det många som inte överlever. Dessutom är det så att hos ett 12 veckor gammalt foster har inte organ utvecklats klart och det har heller inget ben-skelett, skelettet består av brosk. 

Jag skulle kunna göra listan väldigt lång då jag är väldigt påläst om just detta. 
Jag säger inte att det är rätt/fel med abort, alla får ha sin egen åsikt! MEN vad som fick mig att skriva detta inlägg var att det handlar om OKUNSKAP. Personen som skickat ut denna tweet vet inte vad den pratar om riktigt och jag personligen tycker inte man ska yttra sig när man inte har någon som helst fakta på vad man faktiskt pratar om och sänder ut för singnaler.

nu lär jag plugga,tack och hej! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0