våga släppa taget!!

Släpp det som förstör dig!

Det här går ut till oss tjejer som gett vårt hjärta till någon som inte visste hur man tog hand om det. Till oss som har kämpat för någon som aldrig velat kämpa tillbaka. Till oss som legat vakna om nätterna och väntat på någon som aldrig kommer och det är till oss som har gråtit med en tyst mobiltelefon i handen. Vi trogna underbara tjejer som aldrig ger upp hoppet om den vi älskar så mycket för att vi inte kan se det som resten av världen ser, nämligen sanningen. Nej det här är för oss som tror att vi kan förändra största idiot och göra honom till den där människan som vi så innerligt tror finns där inuti. Vi som gråter för oss själva varje gång hans läppar nuddar någon annans, men som alltid ger en tredje chans för att vi är för rädda för att bli ensamma.

Men sanningen är att vi inte kan förändra någon som inte vill förändra sig själv. Vi är inga mirakel, vi är bara människor. Och vi kan inte hjälpa en annan människa att andas. Vi kan inte heller blunda när någon behandlar oss illa, vi ska aldrig nöja oss med någon som bara älskar oss när han kan/vill/orkar.

Jag har sett så många underbara tjejer gå sönder bara för att idioten de gav sitt hjärta till inte visste hur man älskade någon tillbaka. Vi är inte värda det här tjejer, vad har fått oss att tro det?

Jag vill säga till er där ute att ni inte ska ge upp er själva, och att släppa taget tyder inte på att du är svag utan jag skulle vilja säga att det är bland det starkaste man som människa kan göra.

Jag vet hur ont det gör, men jag vet också att en dag går det vidare trots att såren alltid finns kvar. För i vartenda hjärta finns en historia som bara den som bär den kan förstå. Men glöm inte bort att ni aldrig är ensamma och tillsammans ska vi kämpa för att laga alla krossade hjärtan som gömmer sig i mörkret.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0