man måste lära sig alla steg i dansen...

mitt liv..
samma liv som jag levt i 13 år, samma liv som jag förhoppningsvis kommer få leva i minst 50 år till..
exakt samma liv, men från massa olika synvinklar.
i mitt liv har jag hunnit vara arg, jag har hunnit vara ledsen, besviken, hopplös, glad, galen, rolig, busig... ja jag har haft så mycket olika känslor och upplevt olika humör..
det är inte alltid allt är tipptopp.. och de hade jag aldrig lärt mig om jag inte någongång blivit arg eller ledsen.
det finns stunder i livet då allt bara är piss och man börjar fundera vad fan man gör här.. men samtidigt finns de stunder då allt är bäst och man vill bara stanna tiden för att få vara kvar i det som är bra lite extra länge.. livet är som ett nöjesfält, det är roligt, det är tokigt och lite då och då är de berg&dalbana..
men dom svängarna lär man sig så småningom. ändå någonstans är de du som sätter nivå, alltså en nivå på hur du vill leva. sen är det vissa saker i livet som ofrivilligt sker tråkigt nog, men man måste acceptera även de. för sen betalas de igen av något bra som händer.. utom om man förlorar en person, en person som dör..
platsen den personen haft innan kommer aldrig kunna fyllas ut, personen kommer aldrig tillbaka. men jag har några ord som jag hela tiden finner mig i och lever på.. i mitt fall håkan tillexempel "han är inte borta, han har bara gått lite i förväg till en plats dit vi alla ska någongång" och jag tycker dom orden är väldigt starka, dom får mig att tro att vi ses igen.. att vi ses på andra sidan, för mig finns alla möjligheter tillgängliga. man måste tro på sig själv, våga vara strak och våga hoppas, men framförallt våga satsa.. jag kan inte lägga in hälften och sedan hoppas på fullpott, så är de.. alla är starkare än vad dom tror, vi klarar de mesta med lite vilja och glöd.
det är också viktigt att ha någon i sin omgivning och närhet, någon man kan gå till om man vill ha tröst, när man har något skoj att berätta, någon som kan ge dig råd.. någon som alltid finns där och framförallt en person som man litar på och känner sig älskad av. men för att kunna ha en sån person så måste man även vara en sån person. man blir inte omtyckt om man går runt och snackar skit, är stöddig eller elak, för är man de då kan man häller inte förvänta sig att andra uppträder artigt mot dig. "behandla andra som du själv vill bli behandlad"  och om du tänker fortsätta att vara elak så fine, de är ditt val men somsagt, förvänta dig samma bemötande tillbaka.
jag i mitt liv har flera gånger trampat snett och sedan ångrat mig 1000 gånger efter de. men tiden går tyvärr inte att spola tillbaka, det är bara att lära sig leva med att man gjorde fel och sedan ta konsekvenserna.. de är så livet går till.. jag kommer göra fel hur många gånger mer som helst.. men jag lär mig samtidigt något av de, jag lär mig att aldrig mer göra om samma sak. så egentligen är de bra att göra ett stort misstag någongång i livet, just bara för att lära sig vad som händer när man inte tänker efter tillräckligt mycket...
men jag lever mitt liv nu och jag tänker göra de på ett sätt som jag vill minnas mitt liv när jag sedan ligger inför döden och berättar alla dessa historier för alla mina barnbarn. jag tänker göra mig själv stolt över den jag är och de jag gjort för jag tänker inte sitta sen och ångra mig för att jag inte gjorde de jag ville.. jag är stark och jag tänker visa de för världen !
be proud of who you are
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥
mitt liv..
samma liv som jag levt i 13 år, samma liv som jag förhoppningsvis kommer få leva i minst 50 år till..
exakt samma liv, men från massa olika synvinklar.
i mitt liv har jag hunnit vara arg, jag har hunnit vara ledsen, besviken, hopplös, glad, galen, rolig, busig... ja jag har haft så mycket olika känslor och upplevt olika humör..
det är inte alltid allt är tipptopp.. och de hade jag aldrig lärt mig om jag inte någongång blivit arg eller ledsen.
det finns stunder i livet då allt bara är piss och man börjar fundera vad fan man gör här.. men samtidigt finns de stunder då allt är bäst och man vill bara stanna tiden för att få vara kvar i det som är bra lite extra länge.. livet är som ett nöjesfält, det är roligt, det är tokigt och lite då och då är de berg&dalbana..
men dom svängarna lär man sig så småningom. ändå någonstans är de du som sätter nivå, alltså en nivå på hur du vill leva. sen är det vissa saker i livet som ofrivilligt sker tråkigt nog, men man måste acceptera även de. för sen betalas de igen av något bra som händer.. utom om man förlorar en person, en person som dör..
platsen den personen haft innan kommer aldrig kunna fyllas ut, personen kommer aldrig tillbaka. men jag har några ord som jag hela tiden finner mig i och lever på.. i mitt fall håkan tillexempel "han är inte borta, han har bara gått lite i förväg till en plats dit vi alla ska någongång" och jag tycker dom orden är väldigt starka, dom får mig att tro att vi ses igen.. att vi ses på andra sidan, för mig finns alla möjligheter tillgängliga. man måste tro på sig själv, våga vara strak och våga hoppas, men framförallt våga satsa.. jag kan inte lägga in hälften och sedan hoppas på fullpott, så är de.. alla är starkare än vad dom tror, vi klarar de mesta med lite vilja och glöd.
det är också viktigt att ha någon i sin omgivning och närhet, någon man kan gå till om man vill ha tröst, när man har något skoj att berätta, någon som kan ge dig råd.. någon som alltid finns där och framförallt en person som man litar på och känner sig älskad av. men för att kunna ha en sån person så måste man även vara en sån person. man blir inte omtyckt om man går runt och snackar skit, är stöddig eller elak, för är man de då kan man häller inte förvänta sig att andra uppträder artigt mot dig. "behandla andra som du själv vill bli behandlad"  och om du tänker fortsätta att vara elak så fine, de är ditt val men somsagt, förvänta dig samma bemötande tillbaka.
jag i mitt liv har flera gånger trampat snett och sedan ångrat mig 1000 gånger efter de. men tiden går tyvärr inte att spola tillbaka, det är bara att lära sig leva med att man gjorde fel och sedan ta konsekvenserna.. de är så livet går till.. jag kommer göra fel hur många gånger mer som helst.. men jag lär mig samtidigt något av de, jag lär mig att aldrig mer göra om samma sak. så egentligen är de bra att göra ett stort misstag någongång i livet, just bara för att lära sig vad som händer när man inte tänker efter tillräckligt mycket...
men jag lever mitt liv nu och jag tänker göra de på ett sätt som jag vill minnas mitt liv när jag sedan ligger inför döden och berättar alla dessa historier för alla mina barnbarn. jag tänker göra mig själv stolt över den jag är och de jag gjort för jag tänker inte sitta sen och ångra mig för att jag inte gjorde de jag ville.. jag är stark och jag tänker visa de för världen !

be proud of who you are
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Kommentarer
Postat av: saraamna

älskar dina texter så fina..... dom får mej att vilja och känner att jag kan mycket mer <3

2011-01-12 @ 15:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0