& jag vet vad jag vill jobba med i framtiden !

jag hart nyss kollat på detdär programmet på SVT, jag vet inte vad det hette men det handlade om utvecklingsstörda människor,
och jag blev så glad av att se dom människorna alltså, dom hade så kul tillsammans och att dom va handikappade gjorde dom inte till en sämre människa, och så är det faktiskt, det finns inget som säger att en "frisk" männsika är bättre än en "handikappad" människa..
ibland skulle jag faktiskt önska att jag själv hade ett funktionshinder, för alla som har ett handikapp verkar se allt från den ljusa sidan.
jag vill gärna jobba med människor med ett handikapp.. att få stötta barn och ungdomar och även vuxna som har någon slags sjukdom, jag har alltid velat jobba med människor, och jag vill också göra nytta och bli omtyckt för det jag gör, att bli uppskattad och det tror jag utan tvekan att jag kommer bli om jag väljer ett sånt arbete.
och att jag vill bli skådespelare, ja det ska jag också bli, men man kan va både och :D
men att få hjälpa andra människor är det som betyder mest, att hjälpa människor att förstå att alla har lika värde, att alla har rätt att bli älskade, hur man än ser ut, kommer ifrån eller vad man heter.. man väljer inte sitt utseende eller var man kommer ifrån eller vad man heter.. det är inget man ska få skit för..
så jag tycker att alla som mobbar utvecklingsstörda människor ska tänka till innan dom utrycker sig,
för dom har inte valt det, dom har inte valt att vara annorlunda, men det finns ingen som kan göra något åt det.
däremot kan samhället och alla som bor här förändra deras syn på utvecklingsstörda personer.
och inte se dom som puckon eller idioter.. utan bara precis som en helt vanlig människa..
& sen tycker jag det är sjukt att när man föder ett barn med ett slags funktionshinder får man frågan om man vill adoptera bort barnet.. jag personligen skulle inte göra det, det är ändå mitt barn som jag älskar hur det än ser ut eller är !
okej, jag ska väll dra mig till sängen snart...
men jag menar faktiskt det jag skrivit här ovan och jag står för det..
kommentera gulllegrisar ;)
/KaariinD

Kommentarer
Postat av: Jocke

bra att du står för de du tycker! <3

2010-09-21 @ 23:08:58
Postat av: jalla

hellu!

2010-09-22 @ 12:17:32
Postat av: Anonym

Hej! Snurrar runt här på mer-trafik och stannar upp här hos dej.Gillar det jag ser!

Jag har registrerat mig som buzzador på https://www.buzzador.com/buzzador/index.php?file=u-regstep1&amp;refstr=nettan1961 och kan rekommendera alla att gå med =)

Att som buzzador gratis testa nya produkter och tjänster, det kan ju inte bli bättre =)

Ha det gott

2010-09-22 @ 21:19:23
URL: http://buzzadoran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0